niedziela, 27 lipca 2014

Ogórki konserwowe (wg.babci Różyczki-przepis zapożyczony)

Najlepsze ogórki domowe jakie jadłam. Wyszły mi 3 słoiki z czego do jednego dodałam chilli :)
Przepis znalazłam w internecie i oryginalna nazwa brzmi "Ogórki konserwowe wg. babci Różyczki". Jednak wzbogaciłam przepis o kilka liści dębowych, które również dodają smaczku.
Mam nadzieję, że Autorka się nie obrazi za opublikowanie przepisu, ale jest on tak dobry że musiałam się nim podzielić :)

Składniki:
● Ogórki

Zalewa:
● 1 szklanka octu 10%
● 5 szklanek wody
● 1 płaska łyżka soli
● 5 czubatych łyżek cukru

Przyprawy:
● koper z nasionami
● korzeń chrzanu
● czosnek
● liść laurowy
● gorczyca
● ziele angielskie
● pieprz w ziarnach
● kilka liści dębowych

Wykonanie:
# Ogórki zalać zimną wodą, i zostawić na min.30 min
# słoiki wyparzyć
# na dno słoika wsypać przyprawy (sporo czosnku i gorczycy)
# ogórki ułożyć ciasno w słoiku, przekładając liśćmi dębowymi
# zalać letnią zalewą
# pasteryzować, nast. ułożyć do góry dnem do wystygnięcia

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Posmakował lub spodobał Ci się przepis?
Zostaw komentarz :)