poniedziałek, 18 listopada 2013

Kruche rogaliki bez masła

Uwielbiam rogaliki- zwłaszcza takie kryzysowe ;)
Są szybkim deserem dla niespodziewanych gości, zwłaszcza jak lodówka przed zakupami i brakuje np. masła do pieczenia

Składniki:
● 250g mąki
● 80g oleju
● 30g cukru pudru
● 80ml wody
● ulubione nadzienie: czekolada, dżem, ser

Wykonanie:
# Składniki wymieszać, zagnieść i na 20min schować do lodówki
# z kawałka ciasta rozwałkować koło i pociąć na trójkąty (ja podzieliłam na 8cz.)
# na szerszy koniec nałożyć nadzienie i dość ciasno zwijać, żeby nadzienie nie wypłynęło
# piec ok.20min w temp. 180stopni aż będą rumiane

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie rogaliki, dawno nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje :)
    a rogaliki są bardzo proste w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. szybkie, proste i dobre
    a z ciekawości, jakiej mąki użyłaś, bo ja krupczatki i musiałam jej trochę więcej dosypać, bo jakoś olej mi z ciasta wypływał ;)
    a może tak ma być?
    jeszcze potestuję grubości wałkowania i czy da się rozwałkować cienko, żeby było więcej zwinięć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się,że przepis się spodobał :)
      Najczęściej używam szymanowskiej, ciasto ma być takie wilgotne od oleju, ale jak będzie wiecej mąki nic się nie stanie :) mi sie udało rozwałkować cienko,ale ciasto mi sie troche kurczyło ;) a liczba zawinięć zależy od ílości nadzienia i wielkości trójkątów-im szerszy i mocniej zwinięty tym wiecej zawinięć.

      Usuń
  4. właśnie też musze poćwiczyć z grubościa ciasta bo chyba trochę za grubo rozwałkowałami i mi się ciastka w środku nie podopiekały, ale poza tym problemem to super przepis, ciastka wystarczająco słodkie i nie za twarde a całkiem chrupiące:)

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłem przed chwilą ale dodałem łyżeczkę proszku do pieczenia :) są pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń

Posmakował lub spodobał Ci się przepis?
Zostaw komentarz :)